05.04.2009

Regine Stokke-No fear


Eg sitter igjen med en tung følelse i brystet etter å ha lest det siste innlegget til Regine. Regine er 17år og er så FORBANNA UHELDIG og har fått stilt diagnosen MDS/AML som er en form for kreft i beinmargen. Bloggen bruker ho til å skrive korleis dagane hennar er og hjelper ho kanskje til å takle diagnosen ho har fått på ein litt bedre måte. Regine virker ettersom at eg har lest bloggen nokså lenge, som ei sterk jente og en fighter. Ho har gått igjennom mange opp og nedturer i forbindelse med cellegift osv. Men på det siste innlegget har hun skrevet noko rystande, ho har hatt eit tilbakefall. og Skreiv bla. dette" transplantere på nytt er uaktuelt i og med at de ikke tror det virker og pga at jeg kan dø av det. Hvem hadde trodd dette skulle skje?Hele familien er knust, og det er jeg også. Livet er så forbanna urettferdig, og nå skal jeg bare sitte hjemme å vente på at jeg skal dø. Det er rett og slett umenneskelig. Hvordan skal jeg og familien takle det?"


Eg syntes at det er utrulig rystande og lese, og eg oppmodar alle til å stikke innom bloggen hennar, og i det minste lese igjennom nokre av innlegga hennar og sjå korleis nokre har det. Kanskje også skrive ein kommentar slik at ein viser at en bryr seg. Verkeleg! om du les andre bloggar som er skrivne av folk som sliter litt med anten sjukdommar eller anna, vis at du bryr deg! Les bloggen til Regine her.

4 kommentarer:

veronika hansen sa...

anniken: njaa, sitter å ser på den nå, å det er en grei å rolig film etter at vi så silent hill :D god påske til deg også :D

fredrikke sa...

det er bra!

jeg er så enig med deg med Regine.
det er så ille å lese slike innlegg.

/fredrikke

Anonym sa...

UFATTELIG TRIST ;-(

Hanne sa...

jeg har kjent regine siden jeg var lita, og vi har bodd i samme nabolag i alle år. jeg vet at hun er utrolig sterk og gjør masse for å bli frisk igjen. og den døds-beskjeden tok knekken på hun og familien hennes. søstra hennes går i paralellklassen og jeg vet at hun ikke takler så bra å miste hennes eneste og beste søster. Det som har vært med å holde henne oppe er alle som kommer med kommentarer at hun ikke skal gi opp osv, så fortsett å reise opp motet hennes. dere har mye av takken av at hun holder ut!