05.04.2009

Gamle gode barnetv

Kva skjedde med det gamle gode barnetv? No går det bare en heil del sørpe på tv. Og dei programledarane er ikkje til å bli kloke på i det heile tatt. Det handla om å få en god moral, vite forskjellen mellom rett og galt, og å ha det kjekt. Men no er det ikkje noko anna enn morro, tragisk morsomheter, som tiss promp og bæsj sanger. Blir så lei. Er det bare eg som savner muldvarpen, huset med det rare i, titten tei, Theodor og flukten frå dyreskogen? Eg kan bli sittande forann skjermen no og eg, om det berre går på tv. Om dokke er sugne på litt barndomsminner, enjoy:)










4 kommentarer:

LiiseHelen sa...

Ogsååå ; Daniel Duppsko !(L) eg elska gamle barnetv, hata det nye :(

Kassandra sa...

Savner gamle barnetv, alt er så nytt og ekkelt nå :(

martine sa...

Åhh MINNER! :D

Cecilie sa...

Å, jeg savner disse! Og så likte jeg elefanten Johnson. Noen flere som husker den lille rosa elefanten med trekkspillet og de andre vennene på lekerommet? :)

Morsomt, vi snakket om dette senest i går, hvordan de har erstattet de gode gamle seriene med skvip som Kometkameratene og Gnottene. Jeg blir flau av å se på programlederne på nrk nå, barnslige og spastiske. Til og med barn skjønner at de har psykopat-tendenser! Hvor ble det av Portveien 2, Huset med det rare i, Anne Cath. Vestlys og Astrid Lingrens serier?

Sv: Hyggelig at du likte headeren, er nok min bedre halvdel som har sørget for den! :)