28.02.2009

Voice

Den herlege boka eg ikkje har tid og lese(..)
Jean Paul news


Dagens "outfit"

Sålangt idag har eg vore på jobb med Lena, og laget litt orden i butikken og pakka vekk en del kasser.Dagens plan
Min gode venn, Henriette har fått seg blogg igjen, noko som er kjekt. Så om du vil lese bloggen trykk her.Summer breeze
Summer breeze - by engeland on Polyvore.com

9 Komfortable måtar å halde søtsuget vekke på, være sunn og samstundes ete god mat!
1. Drikk vann
Før du kaster deg over potetgullposen, drikk et glass vann eller ferskpresset juice. Det er vanlig å forveksle tørst med sult, så ofte er et glass iskaldt vann det du trenger og hjelper deg å stå over fristelsen.
2. Velg snacks med omhu
Ukontrollert spising eller kjedespising etter middag er en vanlig felle. Da er det bedre å sette kursen mot kjøkkenet etter en times tid og lage deg en lavkalori-snacks som noen kjeks eller litt yoghurtis og konsentrere deg om dette lille måltidet.
3. Nyt favorittmaten
I stedet for å droppe alt som heter favorittmat, handle mindre kvanta. Kjøp en nystekt kjeks på bakeriet fremfor en diger pose i butikken, en liten pose smågodt fremfor et digert beger med smørpopcorn.
4. Mange små måltider
Spiser du færre kalorier enn du forbrenner går du ned i vekt, men dette kan synes håpløst om du går rundt og er sulten. Trikset er å spise 4-5 ganger om dagen for å holde blodsukkeret stabilt og søtsuget i sjakk.
5. Proteiner til hvert måltid
Proteiner metter raskere og lengre enn karbohydrater og fett. Proteiner er også bra for deg som bygger muskler. Spis magert kjøtt, yoghurt, ost, nøtter og bønner til ethvert måltid.
6. Krydre tilværelsen
Når maten smaker mer blir det naturlig å nyte den og du blir lettere tilfredstilt. Når du bare må ha noe søtt, sug på et evighetsdrops. Det er søtt, fullt av smak og gir deg få kalorier.
7. Fyll opp med sunn mat
Jo mer klar maten er, jo lettere å spise riktig. Dersom du kan trylle frem et sunt måltid på ti minutter blir det et enkelt valg. Gode ting å ha i hus til enhver tid: frosne grønnsaker, fulkornspasta, mager ost, hermetiserte tomater, bønner og ferdig stekt kyllingbryst og masse salatgrønnsaker.
8. Bestill barneporsjoner
Har du tenkt over at porsjonene bare vokser og vokser? En barnemeny er faktisk nok for mange voksne mennesker, så med mindre det er en policy på stedet om ikke å servere barnemenyer til voksne – slå deg løs. Hjemme er det bare å investere i noen mindre tallerkener.
9. Bytt pasta med grønnsaker
Bare ved å spise mindre brød og pasta og mer grønnsaker kan du gå ned en klesstørrelse på et pr. Du får i deg oppimot 200 færre kalorier dersom du gjør dette.
Fakta henta frå KK.no
Da trur eg dagens budskap er over. God helg!

3 kommentarer:

margrete sa...

gode tips ;)

Maria Stenersen sa...

Jeg prøver å bli sunn. Funker ALDRI!

Anonym sa...

Du burde ta deg litt tid å lese og slappe av i mellom:)
Takk for tips!