23.01.2009


Om mareritt og sånt. Som dei fleste andre drømmar kjem mareritt også av søvnstadiet som blir kalt REM (rapid Eye Movement.) Du har kanskje hatt mareritt kor du vaknar og er redd, føler deg dårleg og ikkje er heilt sikker på kva som nettopp skjedde. Mareritt av den typen har iallefall eg.

Idet du sovner ser du kanskje på en ting, og om du tenkjer deg om er den tingen ofte med i marerittet/drømmen din. Og om du ikkje såg på noko før du sovna, tenkte du sikkert på nokon.
I følge KK sin artikkel om mareritt så finst det 6 ting som kan øke risikoen for mareritt, og eg kjenner meg igjen i to av dei. Eg skriv no eit slikt kjedelig fakta innlegg, fordi det er dette eg tenkjer på no, altså kvifor eg drøymer slike dumme ting.

1. Når du er sjuk
-når du har feber får du ofte "feberdraumar"
- Ei rekke søvnlidelsar blir utløyst som f.eks søvnapnè, og narkolepsi kan også auke sjangsen for mareritt.
2.Angst og stress
-Større operasjonar, sjukdommar, dødsfall eller andre traumatiske opplevelsar kan utløyse mareritt.
-Herunder kjem også ting du gruar deg til, og/eller tenkjer mykje på. F.eks usvarte spørsmå
3.krydra mat
-når vi et og kva vi et kan førstyrre nattessøvnen.
- spesielt da sterk mat.
4. feit mat
-jo feitare mat du et jo meir uroleg søvn har du.
5. Alkohol
-Øl og vin har gjerne en søvndyssende effekt på kort sikt. Når effekten av alkoholen opphører, vil du imidlertid våkne opp for tidlig. Du veit når du har drukket og våknar alt for tidleg, og følast jævlig(..)
-Problem for tørrlagde alkoholikarar.
6.MedikamentFet
-Nokon legemidlar, som antidepressiva, barbiturater og narkotika, kan ha mareritt som bivirkning.

Sjølv har eg berre erfart grunn nr.1 og 2, og nr.2 hender meg omlag kvar natt.- har du mareritt?
Eg og Per har kjøpt noken filma: Ondskapenshotell, The blair witch project, smekmånaden, what happens in vegas, Poker, wanted, smokin aces også har vi tenkt og kjøpe Max Manus and Twilight når dei kjem ut for salg:)

9 kommentarer:

Victoria♥ sa...

jeg har sjeldent mareritt, men den med edderkoppen i munnen syns jeg er dødsekkel!

elize sa...

har ikke mareritt så ofte, men hadde en del da jeg var liten.
Kan egentlig ikke huske sist jeg hadde mareritt XD

Stine sa...

Hei,

Prøvde å finne en måte å kontakte deg på i bloggen din men fant det ikke. Kan du sende meg en epost på post@ladiesroom.no?

Hilsen Stine :)

Camilla sa...

DET BILDET VAR SKUMMELT!

Grace sa...

mmm, edderkopp i munnen <3

Cecilie sa...

Mareritt er kjipt :/ Har aldri tenkt over at jeg får mareritt når jeg er syk :P

Ida sa...

Eg trur ikkje eg har hatt mareritt på LENGE :P Og det bilde var syyyykt ekkelt :S

Jorunn sa...

Jeg har sjeldent mareritt.. Heldigvis. Men merker jeg sover urolig når jeg er syk eller har mye å tenke på...

Kven er eg? sa...

What happends in vegas og wanted er drit bra!