24.11.2008

Voice Of Europe

Idag har eg vore i Ørsta hos en tann-spesialist, som hadde gode nyheter og handlet nokre julegåver. Etter turen til Ørsta for eg på jobb (les:tittel/overskrift) Og er nettopp komt heim.



Det første eg kunne tenke på når eg kom heim var å lese igjennom bloggen til Camilla, siden kjæresten's familie skulle sjå på Border Collie kvalpar igår.( www.cdidriksen.blogspot.com ) Kvalpen var aldeles nydeleg så eg sitter her stille og aleine mens tårene renner..(!) No vart eg utrulig usikker på kva eg skal gjere når eg skal skaffe meg hund, skal eg kjøpe en border collie slik som Tinka eller skal eg kjøpe en Tibetansk Terrier? Pappa sei at han støtter meg om eg kjøper en Border Collie, medan mamma er i mot. Altså eg skal kjøpe den sjølv og det blir "min" men eg bur heime ei lita stund til så dei må takle å ha en hund i hus.

Vi har hatt Tinka (border Collie) siden eg var fiire, og eg hater at ho ikkje er her, spesielt no som det er snø og snart jul..;'(

Meg istad:)
-Har dokke nokre meiningar eller argument for eller i mot tibbe rasen?
-forslag til andre rasar?

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Fin side, her kan eg virkelig få me meg alt du styre me! hehe..
Takk for at du la igjen linken på maskina mi, so eg kunne snoke litt ;)

Angåande hund.. du vil ikkje heller ha en liten søt kattepus då?! Det e min favoritt!

Helsing nabodama

DirtyJulie sa...

jeg har bare erfaring med b.collie, å de trenger masse mosjon og trening for at de skal ha det bra, så man må være innstillt på at de krever mye mer en f.eks golden retriver.
Det viktigste er å finne en hund som passer deg og ditt aktivitetsnivå:) Lite heldig å ha en b.collie hvis man f.eks er student med jobb vedsiden av. Selv har jeg en cavalier, fantastisk rase!:) Lykke til med valg o.l:)

pnu sa...

Jeg har egentlig ikke peiling på hunder men mener du burde velge en hund "som passer for deg."

Border collier er flotte å se på hvertfall.

Hilde Granum sa...

Fin blogg :-)

DirtyJulie sa...

du spurte jo om meninger o.l ang rasene. Jeg svarte på spm. ditt..?

Anonym sa...

Må bare si at du har en søt blogg:)

Men et tips, bruk heller en annen skrift og skriftstørrelse, og en mer markert svart overskrift, da blir ikke innleggene så lange, og det ser mer ryddig og oversiktlig ut:)

Camilla sa...

Border collie, de er nydelige og så snille! :D Nå har jeg ingen erfaringer, men etter hva jeg har hørt så er det fine hunder! :)

malina sa...

Å, så spennende :) jeg har lyst på en hund jeg også.

Anonym sa...

Jeg ville valgt b.collie, har litt erfaring med begge rasene. Og har det inntrykket av at tibetansk terrier kan være skeptiske og veldig usikre på nye gjenstander/omgivelser/folk rundt seg.
Mens den b.collie jeg kjenner er ikke dette. Hun er veldig glad i mennesker og nysgjerrig av seg.
Men samtidig er det hva en gjør hunden til selv:)
Lykke til uansett hvilken rase du velger:)

Karoline sa...

Den valpen på Camillas blogg var nydelig!<3

Ida sa...

Du er så søt! Eg skjønna du har lyst på en vofs! Vofsa er herlige. Eg har ikkje so masse peiling på andre raser enn dei vi har :P Men som dei andre sei så er det vertfall viktig å finne en som passe aktivitetsnivået ditt, enten det er en border collie, tibetiansk terrier eller en anna type vofs :)

karoline : ) sa...

border collier er virkelig nydelige! ^^

girl next blog sa...

I LOVE your head-band!
Where is it from?

Hanne sa...

Jeg har ikke så mye erfaring med hunder, men må si at Border collien er nydelig da! Men det spørs som andre sier her hvor mye tid man har til å trene den etc.

Martine sa...

Aww, hunder er herlige! :) Men kan ikke så mye om de selv da, så vet virkelig ikke jeg.

Linn sa...

Jeg hadde nok valgt Border Collie, men det er min personlige mening. Smarte hunder:) Har ikke sansen for Tibetansk Terrier utseendemessig. Men, hver sin smak!:) Du blir nok fornøyd uansett hva du velger:)

Isabell sa...

har nettopp vert i øsrta men sånn spesial tann lege greie eg og :-)

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er