06.11.2008

Cet Automne







<<høst>>






No når eg gjekk opp veien etter å ha komt heim fra skulen, henta eg sekshjulingen og kjørte meg en tur opp i skogen så eg fekk tatt litt "høst" bilder. Ute er det egentleg ganske grått og kjedeleg, det er sånn at når vi vaknar er det mørkt ute og når vi kjem heim ifra dagens arbeid og skule er det like mørkt som når vi reiste heimafra. Her kor eg bur kjem og fær snøen akkurat som den vil, den har allereie vore her to gonger i år, og heilt ærlig so syntes eg at den liksågodt kan bli for godt vist det uansett skal være minusgrader og frost.


Dagens gjeremål er å få øvd godt inn foredraget eg skal halde i morgon, og sjølve "stoffet" er ikkje so vanskeleg for meg og forklare, det er heller det å la være å gråte forann heile klassa som vert mitt problem, noko som ville vorte svært ubeleileg. Temaet for norsk foredraget er " noko som betyr mykje for meg" og da kan enn jo snakke om så mangt, heimstad, noko som engasjerar, familie, venar, sport, egenskapar, og kjæledyr for eksempel. Eg har valgt å prate om "kjæledyr" fordi eg har så utrulig lyst på ein hund igjen. Og eg bryr meg selvfølgelig ikkje so mykje om noko eg ikkje har skaffa meg enno, men eg vil svært gjerne skaffe meg en Tibetansk Terrier. Det ville blitt for vanskelig og fortelje om hunderasen Border Collie, som tinka da er for da hadde eg nok ikkje komt meg igjennom. Men for at folk skal skjønne kvifor eg pratar om noko som ikkje har del i livet mitt(les: enda) så må jo eg forklare korfor eg har temaet "hund" som noko som betyr noko for meg. Det er nettopp der eg kan starte grine, så det skal eg øve på mange gonger idag!:) Og beklager til alle som får høre om dette "temaet" heile tida..
Etter eg har øvd på dette, skal eg Oda, og Hanne på treningstudioet og få trent litt igjen, noko eg ikkje har gjort på litt over ei veke, og det er litt forskjell ifra når eg trente fire gonger i veka:S

Kva er det som betyr noko for deg?
Kva syntes du om været?

8 kommentarer:

AMALIE sa...

Åh det var pene bilder da^^,
Jeg syntes ikke at snø er noe bra så da ville jeg heller hatt det akkurat slik det er nå! hmmm, noe som betyr noe for meg? jo da vil jeg si at Sotra betyr mye for meg..Haha, nei vennene mine:)

Silje sa...

Kjempefine bilder! :) Liker været som er nå jeg ^^

Karoline sa...

For noen nydelige bilder!! <3

Camilla sa...

Så fine bilder! :) Når det gjelder google-adsense så anbefaler jeg det ikke egentlig. Min konto ble deaktivert selv om jeg ikke trykket på annonsene selv! Man tjener også veldig lite, femti øre per klikk tror jeg. Men, om du vil ha det så kan du gå innpå www.google.com/adsense tror jeg! Er så lenge siden jeg har holdt på med det :) Men du må i alle fall lage en adsense konto! :)

Marita sa...

Kjempe fine bilde ! :) Eg synast at det kan være snø og, sia det er så kaldt ! Det som betyr noko for meg er vennane og familien :)

Anonym sa...

Finæ bilder!

Anniken sa...

Takk for kommentarane på bilda:) Til Camilla: Ehm, da trur eg at eg glemmer stresset med adsense;)

Anonym sa...

Oii, har du tatt de bildene?? Utrolig fine:) Sånn egentlig har jeg lyst på snø, alt blir så mye lysere, og det er jo ikke så aaaltor lenge til jul heller så!:)Ting som betyr noe for meg er selvfølgelig venner og familie, men også skole og trening virker en del inn på meg!
Fin blogg forresten^^